divendres, 3 de setembre de 2010

Marca attacks

La radicalització de la premsa pro reial madrid és un fet que hom ho ha pogut comprovar des de que equips com el FC Barcelona, Valencia CF o Sevilla han enamorat pel seu joc a més d'aconseguir uns quants títols. Un dels fenòmens a estudiar el podem veure al diari esportiu Marca, líder destacat amb nombre de vendes i lectors...i també de clicks a la seva versió digital. L'arribada d'Eduardo Inda a la direcció del mateix ha significat un augment de la radicalització envers de tot el que no li agrada (primer Barça i després qualsevol fet que faci ombra al R.Madrid o als interessos dels esportistes nacionals, sigui basket (ÑBA), tennis, automobilisme...).

Amb el fitxatge de José Mourinho -ultraenemic del FC Barcelona des de la seva sortida per la porta falsa (també el Barça ho és d'ell)- Inda a trobat una nova via d'enfrontament i ja la estem veient explotada des de fa dies, i la veurem més encara si els resultats esportius no li són favorables a l'entrenador portugués.

No anem a demanar objectivitat perquè es impossible. Ni a la premsa madrilenya, ni catalana, ni valenciana, ni càntabra...Si exigim, en canvi, una mica de dignitat, respecte i ètica periodística. Els qui som llicenciats sabem del que es tracta encara que hi hagin uns quants que no la facen servir. L'únic que estem fent es generar violència i respostes que tampoc són apropiades des de l'atra banda.

D'altra banda. Què pensarà l'aficionat que no és del Barça ni del R.Madrid d'aquest joc de barris foscos?

dimecres, 1 de setembre de 2010

Conte xinés?

Ens diuen que l'empresa automobilística xinesa, Chery, té en previsió construir una factory -amb tamany una mica més gran que la planta que té Nissan a BCN- que donaria treball a vora 13.000 persones. Això es desprén del viatge de Pepe Montilla al gegant asiàtic on s'ha reunit amb el bo i millor d'aquesta empresa col.laboradora de la SEAT. La noticia ens arriba coincidint amb l'anunci de les properes eleccions i amb les males dades econòmiques pel que fa a la venda de cotxes. La negociació serà lenta -ens avisen- però serà un conte xinés? Tant de bo sigui que no. 

PD: Ajudarà que Messi sigui l'imatge internacional de la marca?

dilluns, 30 d’agost de 2010

Marceli-no!!!

Que l'esport es injust, s'ha dit moltes vegades i que no sempre guanyen qui han estat millors, també. Marcelinho Huertas, amb el seu joc elèctric va dur de cap al favorit al titol. Els de coach-K van ser una joguina en mans de l'equip de Magnano -que ja sap què és guanyar als USA. Al final el pes de la responsabilitat, els titulars de gloria, els flashos per a un nou heroi..qui sap...van poder amb el bo de Huertas. Així i tot es va deixar clar un missatge: la força i esperit d'un bon equip és molt millor que la suma d'individualitats. I més quan aquestes últimes no estan gens ben ensamblades. Foto AFP.

Neix Bàsquet a més a més


Comença una nova etapa blogaire amb el bàsquet i la vida com a protagonistes. Més llunyana en el temps queda ja l'aventura començada a basquetjam, un bloc en castellà especialitzat en basquètbol i que ara dóna pas a una altra - més gràfica- sobre el bàsquet, també, i el món que ens envolta. Sorgeix com una necessitat de recuperar l'escrit en català i oferir detalls -de manera breu- d'alguns dels temes més propers, en forma de titular, videoclip, imatge...No només de bàsquet viu l'home. Per suposat, està oberta a tothom.